Spis treści

Paryż – Najważniejsze atrakcje i porady
Transport i zakwaterowanie

Każdą wycieczkę obojętnie, do jakiego miejsca trzeba odpowiednio zaplanować, aby nie było niepotrzebnych, niezbyt przyjemnych niespodzianek. Przede wszystkim stworzenie takiego planu jest bardzo ważne w momencie, gdy zamierzamy sami na własną rękę organizować sobie kilkudniowe podróże. Sam tego doświadczyłem, ponieważ moja żona bardzo lubi wszystko dokładnie zaplanować, dopinając wszystko na ostatni guzik, dzięki temu nasze wyprawy zawsze są bardzo udane. Naprawdę widać dużą różnicę w takich zaplanowanych wycieczkach, można również zaoszczędzić sporo czasu, pieniędzy, a także niepotrzebnych nerwów.

Relacja z podróży

Tym razem planowaliśmy wycieczkę do Paryża. Najlepiej wybrać tanie linie lotnicze, my wybraliśmy „Ryanair”, ale jest tutaj również mały haczyk, gdyż docelowe lotnisko, jeśli chodzi o lot do Paryża znajduje się w “Beauvais”, jest to prawie półtorej godziny drogi do Centrum Paryża. Choć ja sam uważam, że nie jest to zbyt duży problem, bo są tutaj podstawiane autobusy, które dowiozą nas do samego Centrum. Koszt takich autobusowych biletów wynosi 13 euro na osobę w jedną stronę i można zamówić je na stronie internetowej http://www.paris-beauvais.fr lub już na miejscu w kasach biletowych. Polecam kupić od razu bilet powrotny, wtedy nie będziemy musieli już się o to martwić, a drugi atut to to, że wtedy taka opcja jest tańsza. Jeśli chodzi już o zwiedzanie samego Paryża to uważam, że najlepszym środkiem transportu będzie metro, które w tym pięknym mieście jest bardzo rozbudowane i co najważniejsze doskonale oznakowane, więc nie ma możliwości, abyście coś pomylili. Polecamy nabyć bilety kilkudniowe, gdyż są najbardziej opłacalne. Można też skorzystać ze specjalnych autobusów wycieczkowych, ale wtedy trzeba się liczyć z trochę wyższymi kosztami, choć uważam, że jest to również ciekawa opcja, gdyż można zobaczyć najbardziej atrakcyjne zabytki. Teraz powinna zostać omówiona jeszcze kwestia noclegów, a więc jeśli chodzi o różnego rodzaju hotele, hostele, czy pokoje gościnne to wybór jest bardzo duży. W tym przypadku bardzo liczy się lokalizacja, czasem warto jest wynająć jakiś pokój kawałek od centrum, ale żeby było blisko metra, a różnica cenowa w porównaniu do lokali dostępnych w centrum jest naprawdę spora. Kolejną niezwykle ważną sprawą przy wyborze miejsca noclegowego jest znalezienie pokoju w cenę, którego wliczone jest śniadanie. Taka opcja wcale nie jest zbyt droga, a korzyści zauważalne, bo z pełnym żołądkiem na pewno inaczej się zwiedza. Więcej na ten temat poczytacie na forum turystycznym, gdzie piszemy na temat podróży do Paryża na własną rękę. Pora już przejść do konkretów, a więc do samej wycieczki po Paryżu. Była to nasza pierwsza kilkudniowa wycieczka, więc uczucia mieliśmy mieszane z jednej strony radość, bo przecież mogliśmy zobaczyć wszystko to, co wcześniej znaliśmy jedynie z opowiadań i zdjęć, a z drugiej strony strach i niepewność, by wszystko wypaliło i abyśmy nie doświadczyli nieprzyjemnych niespodzianek. My wybraliśmy Paryż przede wszystkim dlatego, że moja ukochana od lat dziecięcych marzyła o tym miejscu. Mnie podwójnie zależało na tym, aby wycieczka w Paryżu była niezwykła, a to z tego powodu, że właśnie to miejsce wybrałem na oświadczenie się wybrance mojego serca. Na wycieczkę do Paryża wybraliśmy się we Wrześniu, ale tutaj nie było w ogóle widać oznak jesieni, pogoda była wspaniała, a więc zaraz po przyjeździe ruszyliśmy do metra, ale po chwili zastanowienia, ze względu na cudowną pogodę postanowiliśmy przejść się do hotelu piechotą, tym bardziej, że według mapy znajdował się on niedaleko, niestety okazało się, że jestem omylny i dopiero po dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce, byliśmy tak ogromnie podekscytowani widokami Paryża że po prostu nie zwracaliśmy uwagi na mapę i podążyliśmy w inną stronę. Oczywiście ja, jako dżentelmen dźwigałem nasze bagaże, więc moja partnerka nie była za bardzo na mnie zła. Później zgodnie twierdziliśmy, że naprawdę warto było się przejść tak po prostu bez celu, przed siebie. Dzięki temu już na samy początku naszego pobytu w Paryżu mogliśmy zobaczyć Łuk triumfalny, który każdy turysta musi zobaczyć, nie ma innej opcji.

Łuk Triumfalny

W końcu dotarliśmy do hotelu, choć wcale nie byliśmy zmęczeni, więc postanowiliśmy tylko wziąć prysznic i ponownie wyruszyć na poszukiwanie przygód. Paryż jest podzielony na dwie części, pierwsza część jest bardzo nowoczesna, gdzie znajduje się wiele biurowców, restauracji oraz galerii handlowych. Druga część Paryża, którą zaczęliśmy zwiedzać w pierwszej kolejności jest zabytkowa i uważamy, że ta część jest najpiękniejsza, niezwykle romantyczna i urokliwa. Najczęściej poruszaliśmy się metrem, które znajdowało się niedaleko naszego hotelu, bo gdybyśmy zamierzali iść piechotą to był to naprawdę spory kawałek do Centrum miasta, a metrem to tylko 10 minut. Pierwszym obiektem, który mieliśmy okazję podziwiać była oczywiście Wieża Eiffla, która jest symbolem tego fascynującego miasta.

Wieża Eiffla

Widok był niesamowity, ten 320 metrowy obiekt robił naprawdę piorunujące wrażenie z zewnątrz i z pewnością z samej góry również, ale my postanowiliśmy wjechać na samą górę późnym wieczorem, bo zależało nam na romantycznej atmosferze, mi chyba jeszcze bardziej niż mojej ukochanej. Właśnie tutaj i tego wieczoru zamierzałem się oświadczyć, ale to jeszcze przed nami. Najpierw udaliśmy się na przechadzkę wzdłuż pól elizejskich, gdzie to wszystko, co widzieliśmy na własne oczy uwidoczniliśmy aparatem. Tak spacerując doszliśmy do rzeki, a tu mogliśmy zobaczyć romantyczne restauracje i ozdobione pięknym kwiatami wąskie uliczki.

Mieszkańcy są bardzo życzliwi a te zabytkowe i historyczne budowle dodają uroku temu miastu i teraz już wiemy, dlaczego Paryż uważany jest za miasto miłości. Mieliśmy okazję się o tym przekonać. Po tych atrakcjach postanowiliśmy wrócić do hotelu, aby się trochę odświeżyć i ponownie zaraz po zmroku udaliśmy się pod wieżę Eiffla.

Było już bardzo ciemno, ale widok oświetlonej na niebiesko ogromnej wieży nas oszołomił i strasznie chcieliśmy się już znaleźć na samej górze. Musieliśmy chwilę poczekać w kolejce do kasy, ale nie trwało to zbyt długo, tym bardziej, że dostępne są cztery windy, a więc po pewnym czasie znajdowaliśmy się już na górze. Można wybrać jeden z trzech tarasy widokowych, ale my polecamy wjazd na sam szczyt, cena wcale nie jest, aż tak wysoka, a widok jest niesamowity i naprawdę zapierający dech w piersiach. Moja ukochana podziwiała widoki, a ja stanąłem przy niej z dwiema lampkami szampana, jej zdziwienie i mina była bezcenna. W końcu się jej oświadczyłem, to była dla nas przepiękna, niezapomniana chwila, którą dodatkowo uczcili turyści tam obecni, składając nam gratulacje w kilku językach.

Staliśmy tak wtuleni w siebie przez dłuższą chwilę, zafascynowani otaczającym nas widokiem, ale w końcu trzeba było zjechać na dół, choć wcale nie mieliśmy ochoty, aby wracać jeszcze do hotelu. Gdy byliśmy już na dole jeszcze ostatni raz chcieliśmy zobaczyć piękno tej wieży i wtedy ku naszemu ogromnemu zdziwieniu cała wieża zaczęła się mienić tysiącami lampek, to było naprawdę coś wspaniałego, aż trudno opisać, co wtedy czuliśmy.

Nic nam wtedy więcej do szczęścia nie było potrzebne. Po tych wszystkich emocjach już będąc w swoim hotelowym pokoju nie mogliśmy przez dłuższy czas usnąć, ale przecież od rana czekały na nas kolejne emocje. Na kolejną wyprawę wyruszyliśmy wcześnie rano, zaraz po smacznym śniadaniu. Jeśli chodzi o zabytki to w Paryżu jest ich naprawdę bardzo dużo i na pewno nie sposób ich wszystkich zobaczyć w trakcie dwóch dni, które nam właśnie zostały. Dlatego my chcieliśmy zobaczyć, chociaż te najważniejsze, a więc najpierw była Katedra Notre Dame.( Katedra jest zamknięta do odwołania)

Katedra Notre Dame

Ta niezwykła katedra, która jest symbolem Gotyku, jak i dzwonnika z Notre Dame, to niesamowity obiekt i jedna z najbardziej potężnych budowli na całym świecie. Położona jest nad Sekwaną i to na pewno dodatkowo dodaje jej uroku. Niestety po ostatnich wydarzeniach Katedrę można podziwiać tylko z zewnątrz. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy dalej. Kolejnym naszym celem był Luwr.

Luwr

Na placu przylegającym do katedry znajdują się trzy linie autobusów wycieczkowych, które wożą turystów w różne ciekawe miejsca. Niestety koszt jest dosyć spory, bo aż 50 euro za dwie osoby. My ruszyliśmy w trasę zieloną linią. Luwr znajdujący się niedaleko stacji metra, to jedno z najstarszych i bardzo okazałych muzeów. Główne wejście do tego obiektu usytuowane jest w szklanej piramidzie, a całe muzeum podzielone jest na trzy części, czyli Richelieu, Sully oraz Denon. Można tutaj zobaczyć wiele niezwykłych dzieł sztuki, w tym Mona Lisę, Wesele w Kanie Galilejskiej, Wenus z Milo, Wolność wiodąca lud na barykady, czy Przysięga Horacjuszy. Jeśli chcemy zobaczyć wszystko to musimy zarezerwować sobie przynajmniej pół dnia. My w muzeum spędziliśmy około trzech godzin, po czym udaliśmy się do naszego hotelu, aby trochę odpocząć. Po południe postanowiliśmy przeznaczyć na spacer po centrum, gdzie mogliśmy zobaczyć efektownie oświetlone galerie, restauracje i muzea. Natomiast wieczorem postanowiliśmy wybrać się w rejs statkiem po Sekwanie, dzięki czemu mogliśmy spojrzeć na to wyjątkowe miasto z całkiem innej perspektywy i powiem wam, że po raz kolejny się nie zawiedliśmy, to było niesamowite uczucie, płynąc i móc podziwiać cudownie oświetlone miasto miłości.

I w ten sposób zrobiło się już bardzo późno, ale my postanowiliśmy jeszcze wybrać się w okolicę Łuku Triumfalnego, który o tej porze wygląda niesamowicie. Sami musicie to zobaczyć.

Oczywiście nie obyło się bez sesji zdjęciowych. Po krótkiej zadumie nad grobem nieznanego żołnierza, który umieszczony jest pod Łukiem triumfalnym, ruszyliśmy do metra i pojechaliśmy do naszego hotelu. Byliśmy już naprawdę bardzo zmęczeni, ale zarazem szczęśliwi i podekscytowani wrażeniami, których doświadczyliśmy. Ku naszemu niezadowoleniu zbliżał się nieubłaganie czas naszego powrotu, dlatego ostatni dzień postanowiliśmy przeznaczyć na dalsze zwiedzanie, tym bardziej, że wylot mieliśmy dopiero późnym wieczorem. Więc wcześnie rano bagaże zostawiliśmy w przechowalni i ruszyliśmy na miasto. Najpierw postanowiliśmy odwiedzić muzeum Picassa i uważam, że każdy powinien tu przybyć, bo naprawdę warto.

Muzeum Picassa

Jest ono fantastycznie wyposażone, w jego kolekcji znajduje się ponad 250 obrazów, 160 rzeźb, około 1500 rysunków, a także około 100 000 dokumentów archiwalnych, w tym listy, zdjęcia. Zbiór ten przedstawia całe życie Picassa.

Godziny otwarcia:
Kwiecień – wrzesień od 9.30-18.00
Październik – marzec od 9.30-17.30
Muzeum jest przystosowane dla niepełnosprawnych.

Niestety czas bardzo szybko biegł, więc pozostałą resztę zabytków zwiedzaliśmy autobusem wycieczkowym, na pewno jest to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają za dużo czasu, tak jak właśnie teraz my. Uważam, że naprawdę był to doskonały pomysł, bo z pewnością sami nie dalibyśmy rady wszystkiego zobaczyć, a przy okazji mogliśmy jeszcze wszystko uwiecznić na zdjęciach.

Więcej o pięknym Paryżu przeczytacie na naszym forum, szczegóły poniżej

Paryż Forum

Najważniejsze atrakcje i zabytki Paryża

Oczywiście do Paryża dotarliśmy ponownie kilka lat później, zwiedziliśmy wówczas zupełnie inne atrakcje, tym razem te mniej znane. Pełny opis wraz ze zdjęciami pojawi się niebawem, tymczasem zapraszam na zaprzyjaźnione forum, tam podpowiadamy wszystkim jak zwiedzić to wyjątkowe miasto. Polecamy również kilka innych relacji z podroży, szczegóły poniżej

Relacje z Paryża

Ukryte miejsca na świecie o których wiedzą nieliczni. Poznaj niepublikowane treści, dołączysz do nas?